نوشته شده توسط:
  1. آیتیلاگز
  2. شایعات مجازی
  3. شایعه: حماقت آمریکایی ها در مقابل ذکاوت روسی ها در استفاده از یک مداد

شایعه: حماقت آمریکایی ها در مقابل ذکاوت روسی ها در استفاده از یک مداد

دانش و فناوری | شایعات مجازی
شایعه: حماقت آمریکایی ها در مقابل ذکاوت روسی ها در استفاده از یک مداد

هر از چند گاهی یک شایعه سایت های اینترنتی را یکی پس از دیگری در هم می نوردد و این شایعات پشت سر هم از سایتی به سایت دیگر کوپی یا باز نویسی می شوند.

برای مقابله با این پدیده نا مناسب قصد داریم امروز یکی از شایعات منتشر شده را مورد بررسی قرار دهیم.

متن شایعه از این قبیل است:

در دهه 60 میلادی سازمان فضایی ناسا با یک چالش جدید مواجه شد و آن هم خودکار بود. خودکار های زمینی در فضا به دلیل نبود جاذبه کار نمی کرند. به همین دلیل و برای حل کردن چالش خودکار ناسا یک سرمایه گذاری 12 میلیون دلاری انجام داد و یک خودکار مناسب برای فضا طراحی کرد. پس از سرمایه گذاری و صرف میلیون ها دلار ناسا متوجه شد سازمان فضایی روسیه راه کار ارزان تری برای این چالش یافته است، آن هم استفاده از مداد معمولی است.

پاسخ به شایعه:

در واقع موضوع نوشتن در فضا برای هر دو کشور یک چالش بود و پیش از یافتن راه حل هر دو کشور از مداد استفاده می کردند. ولی به دلیل وجود یک سری مشکل در مداد ها هر دو به دنبال راه حل جدیدی بوند. مشکل مداد  این است که مداد بدلیل ساختار گرافیتی در دماهای بالا و یا افزایش اکسیژن مشتعل می شود. اگر هم نوک آن شکسته شود ممکن است وارد مدار فضا پیما شده و یا حتی از راه تنفس وارد مجرای تنفسی فضا نوردان گردد.

وقتی که Paul Fisher از این قضیه مطلع شد یک خودکار جدید اختراع کرد که در شرایط 100 در صد کسیژن آتش نگیرد و در دمای 150 درجه و حالت خلأ هم به نوشتن ادامه دهد.

Paul Fisher این خودکار را به مرکز فضایی ناسا معرفی کرد و این مرکز این خودکار را از Paul Fisher خریداری کرد. پس نتیجه می گیریم که ناسا هیچ سرمایه گذاری ای برای تولید این خودکار انجام نداده است و فقط خریدار این خودکار است. جالب است بدانید که سازمان فضایی روسیه نیز این خودکار را از Paul Fisher خریداری می کند و در پروژه های فضایی خود از مداد استفاده نمی کند.

شرکت تولید کننده خودکار های Paul Fisher در این سایت خودکار های فضایی خود را برای فروش عرضه می کند.

spacepen

برای بروز ماندن ما را در فیس بوک و گوگل پلاس دنبال کنید.